Aktualności

Wzrost kolejowych przewozów

przewozy kolejowe

Według informacji przekazanych przez Eurasian Rail Alliance wolumen kontenerów przewiezionych koleją z Chin do Polski w pierwszym kwartale 2024 roku wzrósł o 88,5%, osiągając poziom wyższy niż ten notowany przed wybuchem wojny na Ukrainie. W okresie od lutego 2022 roku wiele firm zrezygnowało z przewozów przez terytorium Rosji i Białorusi, co bezpośrednio przełożyło się na zmniejszenie importu kontenerów na głównej trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, przechodzącej przez Polskę. Od początku 2024 roku widać jednak wyraźny powrót zainteresowania intermodalnym transportem z Chin.

W pierwszym kwartale 2024 roku pociągi na Nowym Jedwabnym Szlaku przewiozły 57 837 TEU oraz 327 tysięcy ton ładunków w kontenerach z Chin do Polski. W porównaniu z początkiem ubiegłego roku jest to wzrost odpowiednio o 88,5% i 89%. Wyniki te są także lepsze niż te uzyskane w pierwszych kwartałach 2021 i 2022 roku. Średni czas przejazdu pociągu z Chin do Małaszewicz wynosi obecnie 8,56 dni.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku odnotowano znaczny wzrost przewozów kontenerów koleją z Chin do Europy. Do Belgii przewozy wzrosły o 128%, do Niemiec o 68,79%, a do Węgier o 78%. Natomiast Niderlandy zanotowały spadek o 48%. Ogółem na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS) przetransportowano 83 348 TEU i 551 tysięcy ton ładunków w kontenerach. Oznacza to, że aż 2/3 ładunków intermodalnych transportowanych koleją z Chin do Europy trafiało w tym czasie do Polski.
Wzrost Przewozów z Polski do Chin
Przewozy kontenerów z Polski do Chin w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosły 3714 TEU, co oznacza imponujący wzrost o 287% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie przewozy z Niemiec do Chin spadły o 52%, a z Holandii o 13%. Mimo tego spadku Niemcy były jedynym europejskim krajem, który eksportował więcej do Chin (9464 TEU) niż importował (7734 TEU) na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Dane za kwiecień 2024 roku również wskazują na kontynuację trendu wzrostowego w przewozach intermodalnych z Chin do Europy. Do Polski wzrost wyniósł 146%, do Belgii 163%, a do Niemiec aż 332%. Te zmiany podkreślają dynamiczny charakter międzynarodowego transportu kolejowego na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, który odgrywa kluczową rolę w łańcuchu dostaw między Azją a Europą.

W ostatnich miesiącach istotnym czynnikiem wpływającym na zwiększone zainteresowanie transportem kolejowym jest systematyczny wzrost stawek za fracht morski narzucany przez armatorów. W rezultacie różnica kosztów między transportem morskim a kolejowym znacznie się zmniejszyła, co sprawia, że transport kolejowy staje się znacznie bardziej atrakcyjny, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego krótszy czas realizacji.

Nasza firma oferuje import towarów nie tylko z Chin, ale także z Indii, Malezji, Wietnamu, Bangladeszu oraz Korei. BGT jest zaufanym dostawcą usług na całym świecie. Jeśli potrzebujesz profesjonalnego transportu z Azji do Polski, jesteśmy gotowi pomóc!  Nasza oferta transportu obejmuje różnorodne opcje, aby dostosować się do specyficznych potrzeb i wymagań naszych klientów.

Oferujemy transport:

Zaufaj naszemu doświadczeniu i kompleksowym rozwiązaniom logistycznym, które zapewnią szybki i bezpieczny transport Twoich towarów.